Lima - Paracas - Huacachina - Nasca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu Lima - Paracas - Huacachina - Nasca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu

Lima - Paracas - Huacachina - Nasca

Blijf op de hoogte en volg Anoek

13 Februari 2014 | Peru, Nazca

Laat ik eens beginnen met iedereen te bedanken voor alle reacties! Super leuk om te lezen dat iedereen zo met me meeleeft en aan me denkt.

De eerste nacht in Lima was een ramp. Moe van de vlucht, dus sliep vrij snel. Maar toen kwam die heerlijke jatleg opzetten. Half 4 in de ochtend was ik klaar wakker. Ben om 5 uur maar opgestaan en heb om 7 uur ontbeten met 2 andere meiden die ook in het hostel sliepen.
In Lima is niet zoveel te beleven. Lima is een grote stad, aan de atlantische oceaan en ik zou die middag vertrekken naar Paracas. Net zoals dat Nederlandse stel dat ik heb leren kennen de avond van aankomst.
We hebben met zijn 3en langs de oceaan gewandeld en zijn daarna naar de busterminal gebracht.
De busreis duurde 4 uur naar Paracas, maar wat een luxe! Stoelen konden bijna helemaal plat en we kregen gewoon eten en drinken tijdens de reis.
Rond 18.30 was ik in het hostel in Paracas en ben ik gaan douchen en heb ik nog even buiten van het weertje genoten.

Wat een nacht.. Ik heb aan 1 stuk door geslapen van 21.00 tot 06.30 uur. Ik had dan ook een ventilator op mijn kamertje. LUXE! Ding viel bijna uit elkaar, maar hij werkte. Dat is het voornaamste als het om 21.00 uur nog 25 graden is buiten en dus binnen heel benauwd..
Na een boottripje naar de ballestas eilanden ben ik naar Huacachina gegaan met de bus. Dit was ongeveer een uurtje rijden.

WOUW! Wat is huacachina geweldig! Een meertje midden tussen de zandduinen. Er zijn wat restaurantjes en hotelletjes, maar verder is er alleen maar zand. Na een excursie naar een wijnboer ben ik met een sandbuggy de duinen ingegaan. Dit was echt geweldig! We zijn gaan sandboarden over de duinen. Aangezien ik niet zo veel bakte van de staande variant, heb ik alles op mijn buik gedaan, maar dat werkt ook! De hoogste duin waar ik van af ben gegleden was ongeveer 120 meter hoog en mega stijl! Super ervaring!
Op de terugweg met de sandbuggy ging ook nog eens de zon onder.. Kan het nog mooier?

Meteen in de bus naar Nasca gestapt, waar ik 2 uur later aankwam (22.30 uur). Weer een prima hostel. Heb een 3 pers kamer helemaal voor mij allen! Ideaal..
Na een korte nacht, ja ze hebben hier een haan :(, ben ik opgestaan om een vlucht te maken over de nasca lijnen. Ook erg mooi! Maar ik had verwacht dat de lijnen duidelijker zouden zijn. Je moest goed opletten om ze te zien, laat staan er een foto van te maken.
Helaas duurde dit vluchtje mij net te lang en werden de zenuwen, schommelingen van het maar liefst 4 persoons vliegtuigje en de hitte mij de baas.
Ik heb nog iets kunnen roepen van het gaat niet goed en ik voel me niet lekker en het volgende moment staat het vliegtuig op de grond.
1 van de mede passagiers was een jongen uit Australie waarmee ik in de terminal al even heb gepraat. Hij heeft mij "opgevangen" aangezien ik een aantal keer flauw ben gevallen. Dit weet ik niet meer.
Toen ik het vliegtuigje uitkwam zag ik dat de piloot een zuster had geregeld en die heeft mij, samen met de australier en de pioloot in een rolstoel getilt en naar een medische dienstop het vliegveld gebracht.
Hier heb ik nog 1 uur moeten liggen op een brancard, omdat ik telkens als ik overeind kwam, weer wegviel.

Ja, nu ben ik overtuigd. Dieren of landschappen bekijken vanuit de lucht of op het water is niet voor mij weggelegd!

Iedereen was heel behulpzaam en lief. De piloot is heel de tijd bij mij gebleven om te vertellen wat de zuster ging doen. Zij sprak namelijk geen engels. Van natte watten, tot bloeddruk meten en 1 of ander wonerzalfje.

Terug in het hostel kon ik even op adem komen en werd ik alweer opgehaald voor de volgende tour. We hebben een Inca ruine bekeken en een aantal aquaducten die de Incas gemaakt hebben.
Vanmiddag zullen we nog een tour gaan doen en dan neem ik de nachtbus naar Cusco. Maar liefst 14 uur! Hopelijk is deze bus net zo luxe als de anderen bussen en zal ik lekker slapen.

Ik ga proberen wat fotos te uploaden! Het is een heel verhaal maar er is ook zoveel te zien, doen en te vertellen!
Peru is een geweldig land met heel veel lieve mensen! Neem nou die gids als voorbeeld die ik 5 SOL heb gegeven, dit is ongeveer 1,25 EURO en me daarna een dikke knuffel geeft, tranen in zijn ogen heeft staan en ongeveer 5 keer een buiging maakt..

  • 13 Februari 2014 - 19:36

    Marlin:

    Jeetje noek! Wat een gebeurtenissen toch weer!!
    Gelukkig is nu alles weer goed met je en kan je er weer tegen aan!
    Ik ben heel benieuwd naar de foto's, leuk dat je ons zo op de hoogte hou.. Zo heb ik toch het idee dat ik er een beetje bij ben!
    Op naar cuzco noek.. Op naar je volgend verslagje! :)

    Xxxxx

  • 13 Februari 2014 - 19:48

    Marlies:

    Ooh noek wat een verhaal. Doe maar niet meer. Zo te lezen heb je het super naar je zin super fijn. Geniet ervan slaap lekker en een dikke knuffel en kus wacht op je foto's xxx

  • 13 Februari 2014 - 20:04

    Astrid:

    Ha Poek,

    Wat een heerlijk verslag! Ik was al bang voor dat vliegtuig! Je hebt het er nog erger vanaf gebracht dan ik had verwacht haha!! Fijn weer vaste grond onder je voeten!!
    Super deze verslagen en foto's!! Heerlijk om te volgen!! Geniet maar lekker!! xxx

  • 13 Februari 2014 - 20:43

    Petra:

    Zo weer een hele ervaring rijker :-) let goed op jezelf en succes met je busreis! Xxx

  • 13 Februari 2014 - 21:45

    Nele:

    Oh jeej wat een belevenis! Kan me voorstellen dat mij hetzelfde zou overkomen! Hihi ;-)

  • 14 Februari 2014 - 08:51

    Frank.NL:

    Heb je die Haan mee genomen? Is wel de ideale wekker voor zo'n overvolle vakantie, want dan ben je mooi op tijd wakker en kun je lekker veel ondernemen op zo'n lange dag!!!
    Nu snap ik waarom je ook niet mee wilt op een boot :-(
    Doe voorzichtig en blijf heel!!!
    Lieve knuffel van Frank.NL

  • 14 Februari 2014 - 10:38

    Linda:

    Ooooh Anoek! whaha, wat riep die jongen dan? she's going out!!! oh no, she passed away!!!
    Ik had nog zo gezegd dat je dat niet moest doen! haha! Gelukkig was er iemand bij die je kon redden! Dr komen toch niet meer van dit akelige verslagen he? kijk maar goed uit! Ik ben wel benieuwd naar hoe het je bevalt in cuzco! ben benieuwd naar je volgende verslag!

    Xxxx!

  • 14 Februari 2014 - 12:12

    Evi:

    Noek toch! Wanneer leer je het nu eindelijk! Hihi!
    Wat een mooie foto's. Lekker sandbuggyen en boarden, gaaf zeg!
    En dat weertje....!!

    Geniet maar weer lekker verder,

    Liefs x

  • 14 Februari 2014 - 12:29

    Sandra:

    Ha lieve collega,

    Wat een avonturen heb je al weer mee gemaakt! Foto's zien er fantastisch uit zeg.
    Leuk om zo op de 'hoogte' te kunnen blijven van je.

    Geniet ervan.
    Liefs Sandra

  • 14 Februari 2014 - 17:10

    Ilonka:

    Wat een geweldig verslag, leuk om te lezen, maar niet te veel flauwvallen hoor !!!

  • 14 Februari 2014 - 19:38

    Chris:

    Wauhhh het is al goed begonnen...je bent al op de proef gesteld en een goede afloop...heel goed, geniet er van en ik blijf je volgen....

  • 15 Februari 2014 - 19:29

    Elke:

    Hoi Anoek,
    Wat een prachtig verslag heb je gemaakt van alle belevenissen. Heel mooi geschreven. Hoop dat je het naar je zin zult hebben. Als je terug kun je zomaar een boek gaan schrijven!
    Kijk weer uit naar je volgende verslag.
    Lieve groet van ons, Elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hallo allemaal, Op deze manier kunnen jullie al mijn avonturen meemaken! Als je je inschrijft in de mailinglijst, zul je geregeld een mail krijgen dat ik een nieuw verhaal heb geschreven. Eindelijk ga ik dan doen wat ik al zo lang een keer wil meemaken, namelijk voor langere tijd naar het buitenland! Hoe gaaf is het om dit te combineren met het leren van een nieuwe taal (Spaans) en het doen van vrijwilligerswerk. Natuurlijk ga ik ook nog een paar weken met de rugzak op mijn rug de bezienswaardigheden van o.a. Peru en Bolivia (Misschien ook Chili) bewonderen. Vervolgens zal ik naar Miami vliegen om daar nog lekker 2 weken bij te komen met Ralph. Vooruitzichten zijn dus prima! Zon, nieuwe cultuur, nieuwe taal leren, genieten, backpacken, cruise naar de Bahama's en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar interesse en we zien elkaar weer in het voorjaar (11 mei landen we weer op Schiphol)! Tot dan! xx

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 9441

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 11 Mei 2014

Peru

Landen bezocht: