Jungle trail naar Machu Picchu!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu Jungle trail naar Machu Picchu!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu

Jungle trail naar Machu Picchu!!

Blijf op de hoogte en volg Anoek

01 April 2014 | Peru, Cuzco

De afgelopen weekenden in Cusco waren fantastisch! We hebben wandelingen gemaakt door de bergen, verschillende ruines bekeken. De van Tipon waren prachtig! We hebben paardgereden en lekker van de zon genoten.. Maar dit valt allemaal in het niet bij het afgelopen weekend!

WOUW, wat was dit een speciale ervaring! Wel weer met de nodige Anoek onhandigheden, maja.. Dat hoort er bij zullen we maar denken!

Vrijdag werden we al voor half 7 in de ochtend opgehaald om de tocht naar het beginpunt van de trail te maken. Vol goede moed en een beetje zenuwachtig zijn we naar het begin punt gegaan van onze mountainbike tocht. Die begon op 4200 meter hoogte! ongeveer 60 km naar beneden fietsen, door de bergen.

Helaas regende het wat en was het erg bewolkt en mistig zo hoog in de bergen. Hierdoor was het erg koud.
Al deze punten, hoogte, zenuwen en het weer maakte dat ik weer eventjes out ging! Maar gelukkig reed de bus achter me en heb ik lekker even een half uurtje bij kunnen komen in de bus. Het laaste stuk, in de zon en zonder regen, kon ik weer lekker meefietsen! Na de lunch zijn we gaan raften.
Dit was zo gaaf! Hier heb ik mijn eerste angsten van het weekend overwonnen! De rivier was wild en het water super vies. Maar wat maakt het uit, als de gids zegt: En nu allemaal het water in! dan doen we dat gewoon. Hangend aan de raft verschillende golven overwonnen. Wat was ik blij toen ik weer in de boot getrokken werd. (JA dit staat op film!)

Na deze indrukken het laatste stuk lopen/stijl omhoog klimmen naar onze slaap plaats waar we ook meteen aan tafel konden. Na een zware klimtocht van een uur, konden we dan eindelijk uitrusten van een onvergetelijke dag!

Dag 2. 7 uur lopen was het plan! Halverwege komen we aan bij een rivier. Hier hoorde dus een brug te zijn. Weggespoeld.. Wat nu? Ach, laten we gewoon de rivier te voet oversteken! Ja, we zijn in Peru, hier kan het allemaal!
Achteraf hoorde we dat wij de enige groep zijn die niet zijn omgedraaid en een omweg hebben genomen. Wij hebben als enige de wandeltocht afgemaakt zoals die bedoeld was! Aan het einde van de middag komen we aan bij een heel gammel bakje. Ongeveer 100 meter boven het ravijn worden we handmatig met 2en tegelijk naar de overkant getrokken. Spannend, maar ook heel leuk!
Aan de overkant was een heerlijk verassing. Warm water baden. heerlijk om tussen de bergen te genieten en je spieren wat rust te geven na 7,5 uur lopen, klimmen en ploeteren op 1 dag.

Op dag 3 zijn we gaan ziplinen door de cayon. 200 meter hoog en de lijnen waren ong 500 meter lang. Met een snelheid van 80 km per uur vloog ik aan een touwtje over de ravijnen. Wat een ervaring!

Na de laatste wandeltocht konden we lekker gaan slapen en uitrusten want morgen komen we dan eindelijk bij machu picchu!

Machu Picchu, de foto's spreken voor zich. WOUW!

Wat een weekend...

  • 01 April 2014 - 20:30

    Dadskuh:

    Kwis wel dat je dat macho van mij hebt. Heb je al ergens te lang op een Pizza moet wachten want dan leren ze je pas echt kennen. Jonge wat zijn dat gave foto's zeg. Echt genieten daar zie ik wel. Je wordt zo nog een een echt grote meid.
    Deze omgeving zou mij ook niet zo gauw gaan vervelen.
    Heb tegen moeks gezegd dat ze maar moet gaan boeken.

    Vertel ze maar dat wij eraan komen.

    Veel plezier nog vanuit "een saai" Eindhoven !!!!

    Groeten

  • 01 April 2014 - 20:31

    Giovanni En Evi:

    Wauw Anoek!

    Net de foto's gekeken, geweldig!
    Wat heb je een angsten overwonnen en avonturen beleefd in een paar dagen tijd!!
    Ik kan me enigszins voorstellen dat er ook groepen zijn omgedraaid!! Hihi!

    Veel liefs, ook van Gio
    x


  • 02 April 2014 - 07:24

    Marlin:

    Ik sta er niet eens van te kijken dat je af en toe flauwvalt.. Het begint te wennen denk ik! ;)
    En toch gewoon doorgaan.. (af en toe voor gevaar voor eigen leven) helemaal top!

    Wat een ontzettend mooie foto's noek!

    Geniet nog lekker na van je ervaringen!

    XX
    Marlin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hallo allemaal, Op deze manier kunnen jullie al mijn avonturen meemaken! Als je je inschrijft in de mailinglijst, zul je geregeld een mail krijgen dat ik een nieuw verhaal heb geschreven. Eindelijk ga ik dan doen wat ik al zo lang een keer wil meemaken, namelijk voor langere tijd naar het buitenland! Hoe gaaf is het om dit te combineren met het leren van een nieuwe taal (Spaans) en het doen van vrijwilligerswerk. Natuurlijk ga ik ook nog een paar weken met de rugzak op mijn rug de bezienswaardigheden van o.a. Peru en Bolivia (Misschien ook Chili) bewonderen. Vervolgens zal ik naar Miami vliegen om daar nog lekker 2 weken bij te komen met Ralph. Vooruitzichten zijn dus prima! Zon, nieuwe cultuur, nieuwe taal leren, genieten, backpacken, cruise naar de Bahama's en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar interesse en we zien elkaar weer in het voorjaar (11 mei landen we weer op Schiphol)! Tot dan! xx

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 9469

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 11 Mei 2014

Peru

Landen bezocht: