Shoppen voor de kids, mede dankzij jullie! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu Shoppen voor de kids, mede dankzij jullie! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu

Shoppen voor de kids, mede dankzij jullie!

Blijf op de hoogte en volg Anoek

03 April 2014 | Peru, Cuzco

Hallo allemaal!

Allereerst nog maar een keertje bedankt voor al jullie donaties. Wat heb ik er al een mooie dingen mee kunnen doen.

Wanneer de zon schijnt en er is tijd, neem ik samen met een andere vrijwilliger 2 of 3 kinderen mee en gaan we lekkere dingen halen bij een winkeltje in de straat. Daarna lekker picknicken in het gras! Wat genieten ze daar van! Voor ongeveer 5 euro per keer maak ik 2 of 3 kindjes gelukkig met wat drinken, een snoepje of een koekje en een lekker broodje. Weer eens wat anders als het eten dat ze krijgen van de nonnen.. (Helemaal niet vies, maar vaak hetzelfde)

Vorige week heb ik gevraagd aan Hermana Rosetta (mijn hoofdnon) wat ze graag zou willen aanschaffen voor de kinderen. Het eerste wat in haar op kwam waren schoenen. Een goed paar schoenen voor elk kind.
Dat vond ik een goed plan! De kinderen hebben geen eigen schoenen en delen alles met elkaar. De schoenen die ze hebben (ongeveer 20 paar voor 25 kinderen) zijn oud, versleten en kapot. Sommige hebben geen veters, andere geen zool.

Zo ben ik gister dus op pad gegaan naar 25 paar schoenen! Samen met Rachel, mijn collega vrijwilliger, zijn we heel cusco afgegaan. Aan het einde van de middag met 7 volle tassen terug naar het project en heel wat mensen gelukkig gemaakt!

Na flink wat onderhandelen of het gelukt om 25 paar schoenen te kopen in 2 verschillende winkels. De schoenen kosten gemiddeld 15 euro per paar. Er zitten echte addidasjes tussen, leuke roze sneakers voor de meiden en pantoffeltjes voor de allerkleinste (maat 16!).

Toen we de schoenen gingen brengen naar het peoject waren de nonnen net aan het bidden voor de kinderen. Daarom moesten we net wat langer wachten aan de poort.
Toen 1 van de hermanas open deed en ons zag staan met volle tassen mochten we meteen naar binnen. We zijn in het huis, waar de nonnen wonen, binnen gegaan en zagen alle nonnen op de grond, voor het altaar bidden.
Toen hermana Rosetta ons zag staan stond ze meteen op en kwam naar mij en Rachel toe. We kreen allebei een hele dikke knuffel en zei dat ze zou bidden voor iedereen die geld gedoneerd heeft. Ik veronderschuldigde me nog dat ik ze stoorde tijdens het bidden en toen zei ze: 'ik weet zeker dat Hij het wel begrijpt'.

Iedereen super bedankt! Er is nog ongeveer 150 euro over. Morgen neem ik allemaal lekkere koekjes en snoepjes mee naar het werk, want morgen is alweer mijn laatste dag!
Dan zal ik het geld dat over is aan Hermana Rosetta geven en dan koopt zij er tandpasta, luiers en andere spullen voor die ze heel goed kunnen gebruiken!

  • 03 April 2014 - 18:02

    Grace:

    Hoi!
    Wat een goed idee! Schoenen zijn zo belangrijk voor kids.
    Wat gaat de tijd trouwens snel, morgen alweer de laatste dag!!??
    Tot snel... XXX van ons allen

  • 03 April 2014 - 18:10

    Evi:

    Waaauw, mooi om te lezen!
    Super fijn dat t op de goede plek terecht is gekomen.
    Je zult al de kindjes wel gaan missen, morgen al weer de laatste dag!

    Geniet nog lekker lieve zus =)
    x

  • 04 April 2014 - 12:53

    Frank.NL:

    Echt SUPER! Het ontroerd me zelfs een beetje dat er aan de andere kant van de wereld iemand speciaal voor mijn donatie een gebed doet...ik hoop dat deze actie weer even een gemeende glimlach op die smoeltjes van al die kindertjes heeft getoverd!

    Kom veilig thuis want we missen je!
    Lieve knuffel van Frank.NL

  • 09 April 2014 - 19:47

    Elke:

    Hoi Anoek,
    Wat een mooi verhaal. Dit is toch de bekroning op je reis naar Peru. Geweldig dat je er zoveel kinderen en natuurlijk ook de zusters blij mee hebt kunnen maken. Wat wij hier zo normaal vinden is daar een cadeau. Ik hoop dat je er met erg veel voldoening op terug mag kijken. Ik ben natuurlijk wel erg benieuwd naar je verhalen en foto's als je weer in ons eigen land bent. Wens je nog een mooie tijd. Wat gaat het allemaal toch snel.
    Lieve groet uit Limburg, Elke en Oma Nelly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hallo allemaal, Op deze manier kunnen jullie al mijn avonturen meemaken! Als je je inschrijft in de mailinglijst, zul je geregeld een mail krijgen dat ik een nieuw verhaal heb geschreven. Eindelijk ga ik dan doen wat ik al zo lang een keer wil meemaken, namelijk voor langere tijd naar het buitenland! Hoe gaaf is het om dit te combineren met het leren van een nieuwe taal (Spaans) en het doen van vrijwilligerswerk. Natuurlijk ga ik ook nog een paar weken met de rugzak op mijn rug de bezienswaardigheden van o.a. Peru en Bolivia (Misschien ook Chili) bewonderen. Vervolgens zal ik naar Miami vliegen om daar nog lekker 2 weken bij te komen met Ralph. Vooruitzichten zijn dus prima! Zon, nieuwe cultuur, nieuwe taal leren, genieten, backpacken, cruise naar de Bahama's en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar interesse en we zien elkaar weer in het voorjaar (11 mei landen we weer op Schiphol)! Tot dan! xx

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 9466

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 11 Mei 2014

Peru

Landen bezocht: