Florida - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu Florida - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu

Florida

Blijf op de hoogte en volg Anoek

06 Mei 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Het liep allemaal even anders dan de bedoeling was, maar uiteindelijk is het gelukt! Ik ben in Florida, samen met Ralph! Wat was het fijn om elkaar weer te zien op het vliegveld van Miami. Ik heb het super goed naar mijn zin gehad in Zuid Amerika, maar heb ook heel erg uitgekeken naar dit moment.. Zeker na een 'nood'landing en een extra nacht in Santa Cruz, Boliva.

Alles ging zoals het de bedoeling was op maandag 28 April. Om 6.00 uur stond er een taxi voor me klaar. Alles liep zoals gepland en uiteindelijk zijn we netjes om 9.30 uur gaan vliegen. Al na 2 minuten werd omgeroepen dat er een technisch probleem was en we terug zouden keren naar de luchthaven. Net voor de landing werd ons verteld dat het computersysteem niet werkte en de piloot dus handmatig moest landen, zonder de nodige gegevens. Een ruwe landing, maar alles ging prima. Na een half uur wachten bij de gate zeiden ze dat het probleem verholpen was. Wel was er een ander probleem gevonden dat te maken had met de druk in de brandstoftank. Dit was geen probleem, zolang er voldoende brandstof was en dat was er ook.

Poging 2: net voordat we de lucht in gingen, ging het vliegtuig vol op de remmen. Het computersysteem was weer uitgevallen. Terug bij de gate kregen we te horen dat we het vliegtuig uit moesten en later meer zouden horen. Nadat ze met 4 man aan 1 van de motoren aan het sleutelen waren geweest en het vliegtuig een testvlucht had gemaakt, werd de vlucht geannuleerd. Nu snel de bagage ophalen en hopen op een vlucht naar Miami, zo snel mogelijk!

Helaas lukte dit dus niet meer die dag. Ik heb zo gebaald! Gelukkig was alles goed geregeld, kregen we eten en een hotel (heel erg luxe!) en wist ik dat Ralph mij de volgende dag zou komen halen!

Wat hebben we alweer een mooie dingen gezien! Miami, Key West, de Bahama's en nu Orlando. We blijven hier 5 dagen, zodat we een aantal pretparken kunnen bezoeken. Morgen gaan we naar Seaworld, woensdag naar Kennedy Space Centre en de dag daarna Disney World.

Wat hebben we toch weer een heerlijke vakantie hier in Amerika! Aankomende zondag komen we alweer aan op Schiphol, dan is alles echt voorbij! Peru, mijn leventje in Cusco, reizen door Bolivia en een heerlijke vakantie in Florida. De tijd is zo snel gegaan, maar het is ook zo fijn om iedereen weer te zien in Nederland! Tot snel allemaal!.. Xx

  • 06 Mei 2014 - 06:29

    Daskuh:

    Beste Anoek en Ralph,

    Geniet er nog maar even van en tot zondag.

    Dadskuh

  • 06 Mei 2014 - 07:28

    Eef:

    Geniet nog Anoek!!! Dikke kus x

  • 06 Mei 2014 - 07:47

    Elke:

    Fijn weer een bericht te lezen. Maak er samen nog een mooie laatste week van.
    Wat is de tijd toch vlug gegaan.
    Tot gauw. Lieve groet Oma Nelly en Elke.

  • 06 Mei 2014 - 08:07

    Yvonne:

    Veel plezier de laatste dagen!!!
    xxx

  • 06 Mei 2014 - 16:33

    Petra:

    Tja meissie, er komt altijd dat vervelende einde aan een lang gekoesterde droom... Maar je hebt het maar toch meegemaakt! Trots op jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hallo allemaal, Op deze manier kunnen jullie al mijn avonturen meemaken! Als je je inschrijft in de mailinglijst, zul je geregeld een mail krijgen dat ik een nieuw verhaal heb geschreven. Eindelijk ga ik dan doen wat ik al zo lang een keer wil meemaken, namelijk voor langere tijd naar het buitenland! Hoe gaaf is het om dit te combineren met het leren van een nieuwe taal (Spaans) en het doen van vrijwilligerswerk. Natuurlijk ga ik ook nog een paar weken met de rugzak op mijn rug de bezienswaardigheden van o.a. Peru en Bolivia (Misschien ook Chili) bewonderen. Vervolgens zal ik naar Miami vliegen om daar nog lekker 2 weken bij te komen met Ralph. Vooruitzichten zijn dus prima! Zon, nieuwe cultuur, nieuwe taal leren, genieten, backpacken, cruise naar de Bahama's en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar interesse en we zien elkaar weer in het voorjaar (11 mei landen we weer op Schiphol)! Tot dan! xx

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1694
Totaal aantal bezoekers 9443

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 11 Mei 2014

Peru

Landen bezocht: