Titicacameer, copacabana en la paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu Titicacameer, copacabana en la paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu

Titicacameer, copacabana en la paz

Blijf op de hoogte en volg Anoek

22 April 2014 | Bolivia, La Paz

Wouw, het titicacameer is zo mooi en zo groot! Vanuit het land, lijkt het wel de zee. De overkant is niet te zien, maar hoog in de wolken zie je nog net de hoogste bergen, met besneeuwde toppen. Wat een uitzicht.

Met het bootje zijn we het meer opgegaan en hebben 3 verschillende eilanden bezocht, waaronder de drijvende urus eilanden. Heel bijzonder. Mensen hebben met riet eilanden gemaakt en deze drijven in het meer. De eilanden zijn niet groot, misschien 60 vierkante meter en hier wonen ze met gem. 15 personen (2 tot 3 families).

De grensovergang naar bolivia stelde niet veel voor! Hier een stempel halen dat je weer uit peru bent, daar geld wisselen, ong 300 meter lopen (de grens over) en in het volgende kantoortje een stempel van bolivia halen. Heel gemakkelijk dus!
Na nog eens een half uurtje in de bus, kwam ik aan in copacabana! Heel leuk stadje! Leuke sfeer, strand, veel mensen (paasweekend word hier flink gevierd en veel locals gaan dus een weekendje weg). Ik had al wel een beetje mijn twijfels over de veiligheid. Het was zo druk en er stond zoveel politie overal. Helaas was ik dan ook de pineut! Nog maar 1 dag wel uit peru en weg camera, weg jas.. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een back up van mijn foto's!

Dag daarna voornamelijk in het politiebureau gezeten om aangifte te doen. Allemaal in mijn beste spaans, dus schoot niet heel erg op, maar het is gelukt! Daarna nog voldoende tijd om naar isla del sol te gaan, een ander eiland aan de boliviaanse kant van het meer. Hele mooie uitzichten, lekker gewandeld en terug naar copacabana.

De volgende ochtend schrok ik wakker. Alles trilde! Ik hoorde mensen in de gangen en ik hoorde mensen roepen op straat. Toen ik op wilde staan, stopte het trillen. Enkele minuten later kwam personeel van het hotel kijken of alles goed was. Een kleine aardbeving, gebeurd hier wel vaker..
Ik heb ook nog nooit zo'n onweer meegemaakt! Je kon de bliksem in zien slaan in de bergen. Een rode lichtgolf tot gevolg. Trillen, knetteren, donder en lichtflitsen.. Ik was dus al vroeg wakker..

Na een busreis van ongeveer 5 uur kwam ik aan in la paz. Snel naar mijn hotel en een hapje eten! Alles ziet er goed uit! Vandaag heb ik een ronde gemaakt door het centrum van la paz en ben ik naar de maanvallei geweest (net buiten la paz). Heel mooi! Maar ook heel vermoeiend. La paz is de hoogstgelegen hoofdstad ter wereld en dat merk je! Snel buiten adem en alweer die heerlijke hoogteziektehoofdpijn.. Zal het dan nooit wennen?

Vandaag over een week ben ik al in miami! Wat gaat de tijd snel.. Misschien val ik in herhaling, maar het vliegt echt allemaal voorbij!

Morgen vlieg ik eerst naar uyuni voor een tour naar salar de uyuni. Dit is de grootste zoutvlakte ter wereld en omdat ik de uitgebreide tour ga doen, zal ik ook vulkanen, geisers en lagoons gaan zien! Ik ben benieuwd!

  • 22 April 2014 - 06:28

    Dadskuh:

    Die camera en jas lossen we wel weer op met je reisverzekering.
    Het belangrijkste is dat je van alles zo kunt genieten. Gelukig heb je een leuk vooruitzicht op de zoutvlaktes en en heb je een tijdelijke camera gekocht voor nog wat mooie plaatjes te schieten in Bolivia.

    Maak er nog een mooie week van want over een weekje kom je weer naar de bewoonde wereld en ku je samen met Ralph genieten zonder hoogte ziekte.

    Wanneer is je fotoboek klaar? Kan bijna niet wachten het te zien.

    Geniet ze nog.

    Dadskuh

  • 22 April 2014 - 22:10

    Marlies:

    Noek wat een gedoe ! Doe maar met je tel foto's maken ben zo benieuwd hihi
    Wel vervelend dat je weer last van hoofdpijn heb, rustig aan doen meid! Reis voorzichtig en geniet van alles
    Komende week!
    Zo te lezen hen je nog een druj maar leuk programma voor de boeg!
    Dikke kus

  • 24 April 2014 - 17:12

    Maria:

    Hallo Anoek,

    Fijn, dat we je reisverslagen en belevenissen hier mee kunnen lezen. Het is een hele onderneming geworden. Rust straks maar lekker uit in Miami. Tot ziens op de familiedag.
    Groetjes, Jeu en Maria.

  • 25 April 2014 - 09:53

    Neeltje:

    Hoi Anoek,

    Ow gelukkig een backup, want foto's kwijt zijn van zo'n mooie reis is een hel!! Hopelijk verder geen rottigheid meer... Lijkt me super mooi salar de uyuni!! Ik ben benieuwd naar je foto's... Veel plezier in Bolivia.
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hallo allemaal, Op deze manier kunnen jullie al mijn avonturen meemaken! Als je je inschrijft in de mailinglijst, zul je geregeld een mail krijgen dat ik een nieuw verhaal heb geschreven. Eindelijk ga ik dan doen wat ik al zo lang een keer wil meemaken, namelijk voor langere tijd naar het buitenland! Hoe gaaf is het om dit te combineren met het leren van een nieuwe taal (Spaans) en het doen van vrijwilligerswerk. Natuurlijk ga ik ook nog een paar weken met de rugzak op mijn rug de bezienswaardigheden van o.a. Peru en Bolivia (Misschien ook Chili) bewonderen. Vervolgens zal ik naar Miami vliegen om daar nog lekker 2 weken bij te komen met Ralph. Vooruitzichten zijn dus prima! Zon, nieuwe cultuur, nieuwe taal leren, genieten, backpacken, cruise naar de Bahama's en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar interesse en we zien elkaar weer in het voorjaar (11 mei landen we weer op Schiphol)! Tot dan! xx

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 9446

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 11 Mei 2014

Peru

Landen bezocht: