Eerste week Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu Eerste week Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu

Eerste week Cusco

Blijf op de hoogte en volg Anoek

20 Februari 2014 | Peru, Cuzco

Hallo allemaal!

Morgen ben ik alweer een week in Cusco! Ik heb mijn draai gevonden en geniet van dit mooie dorpje, de bergen, de mensen, het goedkope uiteten en mijn eigen, gezellige appartementje.

Maandag heb ik op school een test gemaakt om mijn spaanse niveau te bepalen. Daarna zijn dinsdag de echte lessen begonnen. Het is super leuk op school, een hele fijne plek om te zijn. En ja, met wifi, heel belangrijk!

Ookal is het regenseizoen, het weer valt me super mee! Er is geregeld een bui, maar het merendeel van de dag zien we wel blauwe luchten met hier en daar een wolkje en wat zonnestralen. Voor die zon moet je echter heel goed oppassen. Omdat je hier op meer dan 4 km hoogte zit, verbrand je heel erg snel. De zon is onwijs sterk. Ik smeer me elke dag in, maar verbrand toch. Ben daarom op sommige plekken alweer voor de 3e keer aan het vervellen! Niet in de zon komen is natuurlijk het beste, maar het is zoooo verleidelijk..

Gister ben ik voor het eerst naar se sportschool gegaan. Samen met 2 anderen hebben we een soort van zumba les gevolgd. Heel leuk! Mijn conditie word hier flink op de proef gesteld.
Om thuis te komen moet ik eerst ong 50 traptreden op. In nederland is dat geen probleem, maar aangezien je hier na 5 treden al buiten adem bent, is dat best een opgave.

Naast school, uit eten gaan en sapjes drinken in onze favoriete sapjesbar heb ik nog niet zo veel ondernomen. De eerste dagen moest ik echt wennen aan de hoogte en de weg een beetje leren kennen. Ondertussen gaat dat allemaal prima! Mijn volgende reisverslagje hoop ik dan ook te typen in een internetcafe, zodat ik ook weer wat foto's kan uploaden!




  • 20 Februari 2014 - 22:11

    Elke:

    Hoi Anoek,
    Fijn weer een bericht te lezen over je verblijf in Cusco. Je conditie zal beslist wel helemaal op peil zijn als je weer terug komt naar Nederland. Blijf genieten van alles.
    Lieve groet van ons. Elke.

  • 20 Februari 2014 - 22:21

    Niki:

    Ola Anoek!

    Leuk om te lezen dat alles goed gaat en dat je het naar je zin hebt. En op reis naar de sportschool... Pffft RESPECT!

    Geniet ervan en ben benieuwd naar je foto's!

    Hasta luego!
    Knuffel van Denzel!

  • 21 Februari 2014 - 03:27

    Myrna:

    Hey Anoek!

    Wat leuk om je verhaaltjes te lezen en zo een beetje te kunnen volgen wat je daar allemaal uitspookt ;)
    Ik kom er zo ineens achter dat ik erg weinig van Peru af weet! Ik wist niet eens dat je last kan hebben van hoogte verschil, naast hoge bergen dan..
    Geniet er van en ik kijk uit naar je volgende verhalen en foto's.

    Xx Myrna

  • 21 Februari 2014 - 09:16

    Frank.NL:

    - Doctor, doctor, no puedo recordar nada
    - Vaya, y desde cuándo tiene usted este problema?
    - ¿Qué problema?

  • 21 Februari 2014 - 16:49

    Ilonka:

    Fijn dat het goed met je gaat , geniet ervan !!!

  • 21 Februari 2014 - 17:07

    Chris:

    Leuk om je zo te volgen......heerlijk sporten, lekkere sapjes, zon, Spaanse les....geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hallo allemaal, Op deze manier kunnen jullie al mijn avonturen meemaken! Als je je inschrijft in de mailinglijst, zul je geregeld een mail krijgen dat ik een nieuw verhaal heb geschreven. Eindelijk ga ik dan doen wat ik al zo lang een keer wil meemaken, namelijk voor langere tijd naar het buitenland! Hoe gaaf is het om dit te combineren met het leren van een nieuwe taal (Spaans) en het doen van vrijwilligerswerk. Natuurlijk ga ik ook nog een paar weken met de rugzak op mijn rug de bezienswaardigheden van o.a. Peru en Bolivia (Misschien ook Chili) bewonderen. Vervolgens zal ik naar Miami vliegen om daar nog lekker 2 weken bij te komen met Ralph. Vooruitzichten zijn dus prima! Zon, nieuwe cultuur, nieuwe taal leren, genieten, backpacken, cruise naar de Bahama's en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar interesse en we zien elkaar weer in het voorjaar (11 mei landen we weer op Schiphol)! Tot dan! xx

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 9485

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 11 Mei 2014

Peru

Landen bezocht: