Salar de Uyuni - Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu Salar de Uyuni - Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu

Salar de Uyuni - Santa Cruz

Blijf op de hoogte en volg Anoek

27 April 2014 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Salar de Uyuni, WOUW!

In het vliegtuig heb ik een leuke meid uit Duitsland leren kennen. We zaten naast elkaar en het was meteen heel gezellig.
Toevallig hadden we hetzelfde hostel en konden dus ook een taxi delen. Toen ook nog eens onze kamers naast elkaar waren, kon het niet meer anders! Dit word een gezellige tour samen!

De dag daarna werden we samen opgehaald. Ook hebben we nog andere mensen opgehaald. Hele gezellige groep! Een Nederlands stel (2 meiden) een Nederlandse jongen en een meid uit Australie. Samen met Alex (duitse meisje van het vliegtuig) en mij. Leuke gids, dus dit beloofde een geslaagde tour te worden!

Eerste dag zijn we naar het treinkerkhof geweest en hebben we de zoutvlakte bezocht. WOUW! Nog nooit heb ik zoiets gezien. Zo ver je kon kijken was het wit van het zout met aan de horizon een paar bergen en strakbauwe lucht.
Ook het cactuseiland en de zonsondergang waren prachtig! We hebben veel leuke en gekke foto's gemaakt! Na het eten zijn we terug gegaan naar de zoutvlakte om de sterrenhemel te bekijken. Dat was echt indrukwekkend! Omdat alles vlak was en er geen licht was, leken de sterren tot aan de grond te komen, zo mooi.

De volgende dag vroep op! Vulkanen en lagoons staan op de planning voor vandaag. Wederom een fantastische dag! We waren al op tijd in het hotel. Dat helemaal van zout gemaakt was. Omdat we op ongeveer 5 km hoogte waren, was het er koud, heel koud!
Een slaapzak, 5 dekens, thermokleding en een dikke trui, 2 paar sokken en pyjama was net genoeg om het een beetje warm te krijgen. brrrr -15 is niet niks in een bed met alleen een muurtje van zout om je heen..

De laatste dag hebben we de geisers bekeken en zijn we naar een warm water bron geweest, waar we even hebben gezwommen. Heerlijk om in het warme water te relaxen na zo'n koude nacht.

De lange weg terug naar Uyuni was een verhaal apart! De meeste van de groep bleven achter bij de grens van Chili, dus alleen Alex en ik gingen terug naar Uyuni. Er ging een vriend mee van de gids, met als resultaat het gevoel van een echte roadtrip. Alleen stoppen als er iemand naar de wc moest en even een pauze met de lunch om de benen te strekken. CD met Boliviaanse muziek (herrie) en gaan! Heerlijk met zijn 4en in de jeep en genieten van het uitzicht. Gezellig crossen door de woestijn.

Leuk om alle reclame te zien van de aankomende DAKAR. Heel Bolivia is er klaar voor. Vooral in Uyuni (dorp, maar ook de zoutvlakte) zie je veel reclame en ze zijn van alles aan het bouwen voor de DAKAR. In Salar de Uyuni een groot beeld, midden in het niets, van zout. Geweldig!

Na een korte vlucht ben ik nu in Santa Cruz. Een stad waar niet heel veel te beleven valt. Het is hier wel heerlijk weer! Over de 30 graden, windje en volle zon!
Gisteren een beetje rondgewandeld en vandaag is het plan niet heel veel anders.
Lekker genieten van de zon, de laatste Zuid Amerikaanse indrukken en mijn tas inpakken!
Want morgen vlieg ik in de ochtend al naar Miami. Het is nog ongeveer 7 uur vliegen van Santa Cruz naar Miami, maar dan zie ik eindelijk Ralph weer! Kan nu echt niet meer wachten..

• 27 April 2014 - 18:43

Neeltje:

Ow wat gaaf allemaal!! Waar blijven de foto's??!! Hihi.. Veel plezier in Miami en geniet van t weerzien..! X

• 27 April 2014 - 20:59

Jose:

Hallo Anoek,

Wat heb jij veel beleefd en een mooie tijd gehad en nog.
    Heerlijk ook dat je Ralph weer ziet .
    Volgens mij kan hij ook niet meer wachten
    Geniet samen .
    Wat gaat de tijd toch snel, kom je al bijna weer terug.

• 27 April 2014 - 21:06

Elke:

Hoi Anoek,
    Weer een mooi verhaal van al je belevenissen ver van hier. Hoop dat je met een koffer herinneringen weer veilig naar huis mag komen. Wij zijn heel benieuwd naar je verhalen en ervaringen. Maak er samen met Ralph nog een mooie vakantie van.
    Tot gauw, lieve groet van Oma Nelly en Elke.

• 28 April 2014 - 10:59

Frank.NL:

Super fijn weer. Geniet nog maar even lekker van de vakantie samen!

• 28 April 2014 - 16:25

Ilonka:

Dan nog maar ff genieten met z'n tweetjes.

Anoek

Hallo allemaal, Op deze manier kunnen jullie al mijn avonturen meemaken! Als je je inschrijft in de mailinglijst, zul je geregeld een mail krijgen dat ik een nieuw verhaal heb geschreven. Eindelijk ga ik dan doen wat ik al zo lang een keer wil meemaken, namelijk voor langere tijd naar het buitenland! Hoe gaaf is het om dit te combineren met het leren van een nieuwe taal (Spaans) en het doen van vrijwilligerswerk. Natuurlijk ga ik ook nog een paar weken met de rugzak op mijn rug de bezienswaardigheden van o.a. Peru en Bolivia (Misschien ook Chili) bewonderen. Vervolgens zal ik naar Miami vliegen om daar nog lekker 2 weken bij te komen met Ralph. Vooruitzichten zijn dus prima! Zon, nieuwe cultuur, nieuwe taal leren, genieten, backpacken, cruise naar de Bahama's en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar interesse en we zien elkaar weer in het voorjaar (11 mei landen we weer op Schiphol)! Tot dan! xx

Actief sinds 03 Feb. 2014