Amazone Jungle, Manu nationaal Park - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu Amazone Jungle, Manu nationaal Park - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu

Amazone Jungle, Manu nationaal Park

Blijf op de hoogte en volg Anoek

13 April 2014 | Peru, Cuzco

Het einde is in zicht.. Woensdag a.s. ga ik alweer weg uit Cusco. Wat een heerlijke stad, ik zal het leven hier nog gaan missen.. De tijd gaat zo snel..

Mijn laatste werkdag is alweer een tijdje geleden, maar wat was dat een drama! Ik wilde nog helemaal niet stoppen en ik weet zeker dat ik nog vaak aan de kinderen zal denken.
Na wat traantjes dan toch afscheid genomen van mijn collega's, de kinderen en de Hermamas.

Heerlijk rustig weekend gehad! We hebben eindelijk cavia gegeten! Met een groepje zijn we op zondag naar Tipon vertrokken en het was gezellig! Niet persee heel erg lekker. Veel botjes, weinig vlees, veel kluiven.. Maar je moet het toch proberen als je in Peru bent!

Na heel wat getwijfel en geregel ben ik woensdag naar de jungle vertrokken. En wat was het weer mooi! Het ene is hier nog mooier en indrukwekkender als het ander. Heel bijzonder!

Ik ben naar Manu nationaal Park geweest wat behoord tot het Zuid Westen van de Amazone Jungle. We zijn op zoek gegaan naar slangen, spinnen, vogels, apen, insecten en de jaquar. Helaas de laatste niet gezien, alleen zijn voetsporen. Volgens onze gids waren ze nog vrij nieuw, maar het beest was nergens te bekennen.

Niemand van de mensen die ik ken hier in Cusco kon of wilde mee en daarom ben ik alleen gegaan. De groep waarin ik terecht kwam was heel erg leuk! We hadden een ouder stel uit Israel, een Franse jongen die ook alleen reisde en een jonger stel uit Spanje. De gids kwam uit Cusco, maar heeft zelf enkele jaren in een dorpje in de jungle gewoond. Dit was wel te merken aan alle kennis die hij had! Wat kon hij veel vertellen over alle planten, bomen en dieren.

We kwamen op de 2e dag bij een soort van open opvangcentrum. Er zijn geen hekken en de dieren kunnen gewoon gaan en staan waar ze willen. Kunnen ze geen voedsel vinden in het regenwoud, dan komen ze naar het centrum en krijgen ze te eten.
Hier was een baby aapje van nog maar een paar maanden oud. Ook was er een luiaard, nog meer apen, vogels en waren er nog andere dieren waarvan ik de namen niet onthouden heb.
Je mocht een aantal beesten vasthouden o.a. het baby aapje! Wat een lief ding!

Alle dagen is er een kok met ons meegegaan die de meest lekkere gerechten klaarmaakte. Na het eten zijn we geregeld in het gras bij de lodge gaan liggen om te kijken naar de sterren. Hebben 1 avond zelfs de melkweg gezien!
De sterrenhemel was prachtig in de jungle Je hoort alleen de geluiden van het oerwoud en er is nergens licht te bekennen.

De jungle in de regen, in de zon en in de mist. Het was allemaal prachtig! Ik heb het weer allemaal mee mogen en kunnen maken. Nu ga ik nog even genieten van mijn laatste dagen in Cusco. Ik sta volgepland met etentjes en drankjes om zo langzaam aan van iedereen afscheid te nemen. Er staan me nog mooie dingen te wachten in Bolivia en daarna eindelijk Ralph weer zien in Miami! Morgen nog maar 2 weken..

  • 14 April 2014 - 08:07

    Dadskuh:

    Wat een geweldige belevenis die jungle in Manu. En zowaar niet bang uitgevallen met al die dieren. Super mooi die aapjes en die luiaard. Is de hand onder die kikker van jou of iemand in je groepje? Kan niet wachten tot je het allemaal live komt vertellen en je foto's allemaal kunt laten zien. Ik denk dat ik maar een paar dagen vrij neem als je terug bent.
    Ben blij dat je de jungle tocht er zonder kleerscheuren van af hebt gebracht. Toch wel spannend in zo'n regenwoud. Maar wel supermooi.
    Geniet nog maar even een paar weken want het gaat vlug voorbij.
    Ben gewoon trots op jou.

    Groeten van Dadskuh

  • 14 April 2014 - 08:13

    Arlies:

    Noek ! Gaat allemaal goed daar zo te lezen en te zien op je foto's
    Wat een andere wereld, zo mooi.
    En al die aapjes super schattig!
    Geniet van je laatste weekjes daar meid tijd vliegt als je t na je zin hebt das een goed teken
    Dikke kus luf u

  • 14 April 2014 - 11:19

    Frank.NL:

    Geweldig om je belevenissen te lezen en al die mooie foto's! Ik hoop dan ook van harte dat je die laatste dagen ook nog lekker geniet, en dat je weer vol nieuwe ervaringen Ralph om de nek kunt vliegen! Ik wist trouwens niet dat jullie elkaar in Miami zouden zien? Zomaar een verrassing? Ik hoor het allemaal wel als je weer veilig thuis bent in Århus.

    Xxx van Frank.NL

  • 16 April 2014 - 18:48

    Elke:

    Blij vandaag een bericht te lezen. Wat fijn dat je zo kunt genieten van alles wat het land te bieden heeft. Maar goed dat je niet te veel in je koffer mee mag nemen anders wist ik wel wat je erin zou kunnen doen. Het is allemaal snel gegaan de afgelopen maanden maar we zijn toch ook allemaal weer blij als jij weer veilig thuiskomt. Ik hoop dat je binnenkort samen met Ralph nog een mooie tijd hebt in Amerika en we lezen graag weer hoe alles met je gaat in de komende laatste weken van je reis.
    Lieve groet uit Grubbenvorst en Oma Nelly en Elke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hallo allemaal, Op deze manier kunnen jullie al mijn avonturen meemaken! Als je je inschrijft in de mailinglijst, zul je geregeld een mail krijgen dat ik een nieuw verhaal heb geschreven. Eindelijk ga ik dan doen wat ik al zo lang een keer wil meemaken, namelijk voor langere tijd naar het buitenland! Hoe gaaf is het om dit te combineren met het leren van een nieuwe taal (Spaans) en het doen van vrijwilligerswerk. Natuurlijk ga ik ook nog een paar weken met de rugzak op mijn rug de bezienswaardigheden van o.a. Peru en Bolivia (Misschien ook Chili) bewonderen. Vervolgens zal ik naar Miami vliegen om daar nog lekker 2 weken bij te komen met Ralph. Vooruitzichten zijn dus prima! Zon, nieuwe cultuur, nieuwe taal leren, genieten, backpacken, cruise naar de Bahama's en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar interesse en we zien elkaar weer in het voorjaar (11 mei landen we weer op Schiphol)! Tot dan! xx

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 9473

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 11 Mei 2014

Peru

Landen bezocht: