Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu

Cusco

Blijf op de hoogte en volg Anoek

16 Februari 2014 | Peru, Cuzco

Eindelijk ben ik dan in cusco! Hier was ik wel aan toe, na een hele week van de ene naar de andere plek reizen.

Na een busreis van 14 uur (lees: 14 uur ziek, zwak en misselijk, amper 2 uur geslapen) kwam ik dan eindelijk aan bij de busterminal in cusco!
Door wat miscommunicatie was marcello (de coordinator van de organisatie) er nog niet, maar na mijn belletje was hij er binnen 15 minuten! Ik heb kennis kunnen maken met wat meiden die nu alweer een tijdje in cusco verblijven en ben daarna naar mijn eigen appartement gegaan.

Wouw! Zo mooi en dan die locatie! Midden in het centrum. Alles op loopafstand.
Ik was doodmoe die avond en ben op tijd te bed gegaan. Heb geslapen alsof ik al 3 weken geen oog heb dichtgedaan..

De volgende ochtend kwam mijn huisgenootje overhuizen. Heel gezellig! We zijn meteen die middag de stad in gegaan met nog een meisje van de organisatie.

Elke woe en za is er een meeting met iedereen van de organisatie. We zijn eerst uit eten gegaan en daarna lekker wat gedanst in een discotheekje. Wat een muziek! Geweldig. Ze zijn hier echt fan van de top 40 van 10 jaar geleden en maken er dan een salsa beat bij. Heel grappig! Iedereen is erg vriendelijk en zo leer je al snel wat mensen kennen. Omdat ik nog wat last van de hoogte heb, o.a. Hoofdpijn, geen zin in eten en kortademig, heb ik het niet te laat gemaakt en alleen maar water gedronken. Heel veel water.. om 02.00 uur lag ik in mijn bed.

Vanmiddag gaat marcello mij de belangrijke plekken in cusco laten zien. Ik zit nu bij starbuks en zal de weg terug naar huis maar eens gaan zoeken..





  • 16 Februari 2014 - 19:06

    Marlin:

    Ze hebben in ieder geval een Starbucks noek! ;)
    Gelukkig heb je nu lekker je eigen plekje!
    Have fun! Xx

  • 16 Februari 2014 - 19:36

    Evi:

    Heerlijk nu even wat rustiger in je eigen appartementje,
    En gelukkig bevalt ie ook nog zo goed!
    Hopelijk gaat t met je laatste hoogteziekte ook snel beter!
    Succes morgen met je eerste schooldag! Hihi
    Xxx

  • 16 Februari 2014 - 20:38

    Elke:

    Fijn te lezen dat je de lange busreis weer overleefd hebt. Dat de omgeving erg mooi is en dat je fijne mensen om je heen hebt. Hoop dat je uitgerust weer aan een hele nieuwe week kunt gaan beginnen. Is er behalve Starbucks ook een Mac.D. in de buurt?
    Succes de komende week en ik hoop binnenkort weer een nieuw berichtje te lezen.
    Lieve groet uit Limburg. Elke.

  • 16 Februari 2014 - 21:08

    Jose :

    Hoi Noekie,

    Wat een belevenissen.
    Hoop dat je snel gewend bent aan de hoogte, kun je nog meer genieten.
    Heb de foto gezien van je appartement, hartstikke leuk, daar kan je het wel uit houden toch?
    Succes met alle nieuwe dingen komende week!

  • 17 Februari 2014 - 06:43

    Tito:

    Wat een rondreis , geweldig! Jammer van de ziekjes nu , maar het komt allemaal goed !! Wat een ervaring !! Geniet ervan ! Have fun !!
    Gr Tito

  • 17 Februari 2014 - 19:10

    Ilonka:

    Dat ziek zijn is niet zo leuk, hopelijk ga je je snel wat beter voelen, ff wenne natuurlijk.

  • 17 Februari 2014 - 20:10

    Sandra:

    Mmmmjammie, starbucks.
    Hoop dat je de weg terug hebt gevonden. Groetjes van iedereen van Stw. 7 en 8!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hallo allemaal, Op deze manier kunnen jullie al mijn avonturen meemaken! Als je je inschrijft in de mailinglijst, zul je geregeld een mail krijgen dat ik een nieuw verhaal heb geschreven. Eindelijk ga ik dan doen wat ik al zo lang een keer wil meemaken, namelijk voor langere tijd naar het buitenland! Hoe gaaf is het om dit te combineren met het leren van een nieuwe taal (Spaans) en het doen van vrijwilligerswerk. Natuurlijk ga ik ook nog een paar weken met de rugzak op mijn rug de bezienswaardigheden van o.a. Peru en Bolivia (Misschien ook Chili) bewonderen. Vervolgens zal ik naar Miami vliegen om daar nog lekker 2 weken bij te komen met Ralph. Vooruitzichten zijn dus prima! Zon, nieuwe cultuur, nieuwe taal leren, genieten, backpacken, cruise naar de Bahama's en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar interesse en we zien elkaar weer in het voorjaar (11 mei landen we weer op Schiphol)! Tot dan! xx

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 9472

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 11 Mei 2014

Peru

Landen bezocht: