Start project - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu Start project - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anoek Mooren - WaarBenJij.nu

Start project

Blijf op de hoogte en volg Anoek

11 Maart 2014 | Peru, Cuzco

Wat hebben we hier weer een heerlijk weekend gehad! Heel het weekend heb ik met verschillende mensen dagtripjes gemaakt naar salineras (zoutvlakten), moray (ruine van de inca's) en naar pisaq (leuk stadje met grote inca ruine).

Gisteren was ik alweer op 1/3 van mijn reis. De tijd vliegt zo snel voorbij!
Gisteren heb ik ook kennis gemaakt op mijn project. Wat een super geweldige plek om te zijn!
Het project geeft onderdak aan ongeveer 45 mensen met een verstandelijke beperking. Ongeveer 20 daarvan zijn er onder de 15 jaar en op die groep ben ik werkzaam.
Jongens en meiden met een verstandelijke/lichamelijke of meervoudige handicap.
Er wonen 2 kinderen met het syndroom van down en enkele kinderen hebben ook een autisme stoornis.

Het project is arm, maar de kinderen zijn vrolijk en krijgen goed en genoeg te eten. Ook is iedereen die er werkt gek op de kinderen! Van de kok tot de fysiotherapeut, de huisvrouw en de man die de poort openmaakt. Dat is natuurlijk het belangrijkste!
Ik was een beetje nerveus, aangezien 6 nonnen de leiding hebben over het project.
Dit viel me alles mee! Ze zijn gelukkig niet heel streng en zijn heel erg blij met alle hulp die ze krijgen. Ik voelde me meteen welkom!

Deze week staat me een erg drukke week te wachten! In de ochtend werk ik van 8 tot half 1 en in de middag heb ik nog school tot half 7. Na deze week ben ik klaar met mijn spaanse lessen en ben ik dus alleen nog maar aan het werk op het project in de ochtenden.
Hier kijk ik erg naar uit!..

Tot snel weer!
X


  • 11 Maart 2014 - 21:08

    Elke:

    Wat een fijn bericht. Dit is dan toch de plek waar je voor ging nietwaar. Heel fijn te lezen dat je er een goed gevoel bij hebt. Het gaat je zeker lukken en je kunt er beslist veel betekenen voor alle mensen die er bij betrokken zijn. Ik hoop dat je er een hele mooie tijd mag hebben en ben weer benieuwd naar je volgende ervaringen.
    Lieve groet van ons, Elke.

  • 11 Maart 2014 - 21:16

    Jose Baars:

    hoi Anoek,

    Wat fijn dat je je nu goed voelt en lekker kan genieten van alles.
    Bezorgde buuf he!!!!!
    Gelukkig lieve nonnen , is altijd afwachten!
    Nog een week Spaanse les en dan Habla Espanol , hihi, ken ook een paar woordjes Spaans.
    Zo tussen de kinderen moet je wel Spaans praten denk ik , leer je het snel en vloeiend.
    Geniet ervan en zorg goed voor de kinderen maar ook voor je zelf.
    Jose

  • 12 Maart 2014 - 08:42

    Frank.NL:

    Elke keer weer goed om te lezen dat je het echt naar de zin hebt!
    Geniet er van, en als je terug bent gaan wij ook Spaans spreken met elkaar, want ik ben ook bijna op de helft van mijn les :-)

  • 12 Maart 2014 - 19:10

    Ilonka:

    Genieten dus , dat is het belangrijkste !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hallo allemaal, Op deze manier kunnen jullie al mijn avonturen meemaken! Als je je inschrijft in de mailinglijst, zul je geregeld een mail krijgen dat ik een nieuw verhaal heb geschreven. Eindelijk ga ik dan doen wat ik al zo lang een keer wil meemaken, namelijk voor langere tijd naar het buitenland! Hoe gaaf is het om dit te combineren met het leren van een nieuwe taal (Spaans) en het doen van vrijwilligerswerk. Natuurlijk ga ik ook nog een paar weken met de rugzak op mijn rug de bezienswaardigheden van o.a. Peru en Bolivia (Misschien ook Chili) bewonderen. Vervolgens zal ik naar Miami vliegen om daar nog lekker 2 weken bij te komen met Ralph. Vooruitzichten zijn dus prima! Zon, nieuwe cultuur, nieuwe taal leren, genieten, backpacken, cruise naar de Bahama's en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar interesse en we zien elkaar weer in het voorjaar (11 mei landen we weer op Schiphol)! Tot dan! xx

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 9480

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 11 Mei 2014

Peru

Landen bezocht: